سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و در گفتار دیگرى که از این مقوله است فرمود : ] از مردمان کسى است که کار زشت را ناپسند مى‏شمارد و به دست و زبان و دل خود آن را خوش نمى‏دارد ، چنین کسى خصلتهاى نیک را به کمال رسانیده ، و از آنان کسى است که به زبان و دل خود انکار کند و دست به کار نبرد ، چنین کسى دو خصلت از خصلتهاى نیک را گرفته و خصلتى را تباه ساخته ، و از آنان کسى است که منکر را به دل زشت مى‏دارد و به دست و زبان خود بر آن انکار نیارد ، چنین کس دو خصلت را که شریف‏تر است ضایع ساخته و به یک خصلت پرداخته ، و از آنان کسى است که منکر را باز ندارد به دست و دل و زبان ، چنین کس مرده‏اى است میان زندگان ، و همه کارهاى نیک و جهاد در راه خدا برابر امر به معروف و نهى از منکر ، چون دمیدنى است به دریاى پر موج پهناور . و همانا امر به معروف و نهى از منکر نه اجلى را نزدیک کنند و نه از مقدار روزى بکاهند و فاضلتر از همه اینها سخن عدالت است که پیش روى حاکمى ستمکار گویند . [نهج البلاغه]

بچه درس خون

 
 
معدل ورود(دوشنبه 86 تیر 11 ساعت 1:21 صبح )

حداقل معدل ورود به مراکز پیش‌دانشگاهی روزانه اعلام شد

 

حداقل معدل ورود به مراکز آموزش پیش‌دانشگاهی روزانه سال تحصیلی 85 ــ 86 شهر تهران اعلام شد. حداقل معدل کتبی ورود به دوره پیش دانشگاهی دانش‌آموزان مناطق یک، 2، 3 و 6 برای پسران در رشته ریاضی 75/11، تجربی 25/10 و انسانی 10 و برای دختران در رشته ریاضی 25/13، تجربی 12 و انسانی 25/11 است.
همچنین حداقل معدل دانش‌آموزان مناطق 4، 5، 7، 8، 9، 10، 11 ، 12 ، 13 و 14 نیز برای ورود به دوره پیش دانشگاهی در رشته ریاضی ، تجربی و انسانی به ترتیب برای پسران 75/10، 10 و 10 و برای دختران 25/12، 11 و 75/10 تعیین شده است.
گفتنی است در مناطق 15 تا 19 نیز باید حداقل معدل ورود به پیش دانشگاهی برای پسران در رشته ریاضی 25/10 ، تجربی 10 و انسانی 10 و برای دختران نیز در رشته ریاضی 75/11 ، تجربی 5/10 و انسانی 10 باشد.
بیشتر دانشجویان مشروطی، مطالعه شب امتحانی دارند
همزمان با آغاز امتحانات حال و هوای دانشگاه‌ها تغییر کرده و تمامی دانشجویان خود را برای پشت سر گذاشتن موفقیت آمیز امتحانات آماده می‌کنند و تلاش یک ترم خود را در قالب پاسخگویی به سوالات در برگه‌های امتحانی به نمایش می‌گذارند.
برای موفقیت در امتحانات با توجه به نظام آموزشی که یک نظام امتحان گراست، باید بر طبق آیین‌های شب امتحان عمل شود. داین باره دکتر صمد زارع، معاون آموزشی دانشگاه ارومیه در گفت‌وگو با خبرنگار صنفی آموزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: یکی از راههای سنجش علمی دانشجویان برگزاری امتحان است، البته راههای دیگری همچون فعالیتهای طول ترم و کارهای تحقیقاتی دانشجویان نیز می‌توانند به سنجش دانشجویان کمک کند. دکتر زارع در خصوص مطالعه شب امتحان و دانشجویان شب امتحانی، گفت: با توجه به اینکه انسان دارای دو حافظه کوتاه مدت و درازمدت است، برای جایگزینی مطالب در حافظه بلند مدت باید این مطالب در طول زمان تکرار شود، ولی با مطالعه در شب امتحان، مطالب فقط در حافظه کوتاه مدت قرار گرفته و حتی ممکن است وسط امتحان نیز از بین بروند. وی با بیان اینکه تنها تعداد معدودی از دانشجویان با مطالعه در شب امتحان موقعیت کسب می‌کنند، گفت: بیشترین تعداد دانشجویان مشروطی و اخراجی دانشگاه‌ها را کسانی تشکیل می دهند که مبنا را بر مطالعه در شب امتحان گذارده‌اند. دکتر زارع با تاکید بر لزوم حفظ آرامش در زمان امتحانات، تصریح کرد: تا زمانی که بر روی مطالب تمرکز نداشته باشیم یادگیری امکانپذیر نخواهد بود و اگر در این بین استرس نیز باشد تمرکز بسیار کمتر می شود و به همین دلیل است که در شب امتحان یادگیری امکانپذیر نیست. وی گفت: اداره آموزش همواره سعی بر جلوگیری از تخلف و تقلب در امتحانات دارد، ولی همواره افراد متقلب از روشهای جدیدتری برای این امر استفاده می‌کنند. دکتر حسن‌ خان‌محمدی مدیر کل آموزشی دانشگاه ارومیه نیز یکی از راههای یافتن کاستی‌ها و نقاط قوت و ضعف دانشجویان را برگزاری امتحانات عنوان کرد. وی در مورد تقلب و تخلف در امتحان نیز تصریح کرد: دانشجویانی که اهل تقلب نیستند با سکوت خود در برابر افراد متقلب به این امر کمک کرد و به نوعی مسؤول و مقصرند. خان محمدی ادامه داد: دانشجویانی که اهل تقلب نیستند بایستی با دیدن تقلب به مسئولین جلسه اطلاع دهند در این صورت است که افراد متقلب به این واقعیت می‌رسند که چشم و گوشی هست که می‌بیند و می‌شنود و نمی‌گذارد این فضا، فضای دزدی و تخلف باشد.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?