سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش، بنیاد هر خیر و نادانی، ریشه هر شرّی است . [امام علی علیه السلام]

بچه درس خون

 
 
مشاوره(دوشنبه 86 تیر 11 ساعت 1:32 صبح )

پرسش و پاسخ از سوالات عده ای از دوستال

کنکور نامراد

من امسال در کنکور سراسری85 شرکت کردم ورتبه ام 28000شد من تو انتخاب رشته حتی غیر انتفاعی هم زدم ولی جایی قبول نشدم و دوستم که رتبه اش 62000 بود، غیرانتفاعی قبول شده این انصافه که من امسال توی خونه بمونم و دوستم بره دانشگاه بخدا حسود نیستم ولی امان از سهل انگاری مسئولین.

سارا - خوی

حالا چرا اینقدر عصبانی شده‌اید، دنیا که به آخر نرسیده است. البته که انصاف نیست  شما در خانه بمانید.

شما می‌توانید سال دیگر با تلاش مضاعف رتبه ای بیاورید که در بهترین رشته های دانشگاه‌ های سراسری قبول شوید. با یکبار شکست که انسان نباید ناامید شود. ضمناً ممکن است که شما رشته‌هایی انتخاب کرده باشید که رتبه شما برای قبولی در آن رشته کافی نباشد و دوست شما رتبه های پایین تری انتخاب کرده باشد.

اما قبول شدن با رتبه های 60000 و 70000 در دانشگاه های غیر انتفاعی نشان دهنده این است که این دانشگاه‌ها کمتر به معلومات و توان دانشجویان خود توجه دارند و هر کس توان پرداخت شهریه داشته باشد می‌تواند از آنجا مدرک بگیرد.

  موفق باشید

کنکور علمی کاربردی

- با سلام و خسته نباشید می‌خواستم بدانم که آیا به غیر از کنکور علمی کاربردی می‌توانم کنکور های دیگر را هم برای ورود به دانشگاه امتحان بدهم یا خیر شرایط انتخاب رشته چگونه است؟ با تشکر

حسن محمدی - تهران

- به پاسخی که به خانم میر شجا داده شده است توجه فرمایید.

5 آذر

ادامه تحصیل رشته‌های کاردانش و فنی حرفه ای

- میخواهم درمورد شرایط شرکت درآزمون سراسری کاردانش کمکم کنید واطلاعاتی به من بدهید درضمن در مورد کاردانی پیوسته برایم توضیح دهید. از کمک شما ممنونم

 شیرین میر شجا - تهران

- قبلاً نیز به سؤالات مشابه سؤال شما پاسخ داده شده است. سری به صفحات دیگر بزنید بد نیست.

فارغ التحصیلان کاردانش و هنرستان در صورتی که بخواهند در کنکور سراسری شرکت کنند باید گواهینامه پایان دوره پیش دانشگاهی نظام جدید آموزش متوسطه را اخذ نماید و یا موفق به اخذ مدرک کاردانی پیوسته آموزشکده های فنی  و حرفه ای شده باشد.

بنابراین شما با دیپلم کار دانش، برای ادامه تحصیل فقط می توانید در مقطع کاردانی آموزشکده های فنی و حرفه ای یا دانشگاه جامع علمی– کاربردی ثبت نام کنید. و پس از اخذ مدرک کاردانی در کنکور سراسری شرکت کنید. و با اینکه پس از گرفتن دیپلم درس‌های اختصاصی یکی از رشته های نظری را امتحان داده و وارد پیش دانشگاهی شوید و پس از گرفتن مدرک پیش دانشگاهی در کنکور سراسری شرکت کنید.

دفترچه آزمون کاردانی پیوسته معمولاً در اردیبهشت ماه پخش می‌شود. ضمناً در آزمون کاردانی دوره فنی  و حرفه ای رشته انتخابی باید متناسب با رشته تحصیلی‌تان باشد و نمی توانید در رشته های دیگر شرکت کنید.

4 آذر1383

انتخاب رشته علمی کاربردی

طریقه انتخاب رشته در آزمون علمی کاربردی

سپیده حقیقتی- بروجن

شما می توانید در یک گروه آموزشی 10 کد رشته را بر اساس علاقه انتخاب کنید.

2 آذر1383

شرکت هم زمان در گروه ریاضی و زبان

با سلام من دیپلم نظام قدیم هستم بهتر است در ترمی واحدی شرکت کنم یا سالی واحدی و آیا میتوانم در کنکور سراسری و دانشگاه آزاد هم ریاضی را شرکت کنم هم زبان تخصصی را و اینکه من معدل کل نظام قدیمم 11.68 است آیا مانعی برای شرکت در کنکور نیست با تشکر

روح الله فضلعلی - تهران

شرکت در آزمون سراسری بستگی به آمادگی شما دارد، اگر در نظام سالی واحدی آمادگی بیشتری دارید بهتر است در این نظام در کنکور شرکت کنید. و گر نه در نظام ترمی واحدی شرکت کنید. گرچه بیشتر درسها در هر دو نظام یکی است.

شرکت در هر دو گروه آموزشی ریاضی و زبان در کنکور سراسری مجاز است و شما می توانید. همزمان در هر دو گروه آزمایشی شرکت کنید.

برای شرکت در کنکور شرط معدل وجود ندارد و شما با هر معدلی می توانید در کنکور شرکت کنید.

30‌ آبان83

روش خواندن  

در مورد روش خواندن برای کنکور و روش برنامه ریزی

فاطمه حیدری - قزوین

- در این زمینه قبلاًٌ مطالبی تحت عنوان‌های: علت عدم موفقیت و مطالعه برای کنکور، در همین صفحه آمده است. توصیه می شود با مطالعه و بکار بستن آنها روش درس خواندن خود را کارآمد کنید.

علاوه بر‌اینها برای بهبود روش مطالعه، گزیده‌های سودمندی را از کتاب‌های معتبر علمی که در این زمینه نوشته شده است فراهم کرده ایم که تصمیم داریم به تدریج آنها در اختیار دانش آموزان قرار دهیم. اینک در پاسخ به سؤال شما تعدادی از آنها در اینجا آورده می‌شود. ضمناً اگر مشکلات خود را در هنگام مطالعه برای ما بنویسید، بهتر می توانیم شما را راهنمایی کنیم.

روش کتاب خواندن

یکی از عادت‌هایی که در مدرسه کسب می‌شود و بعد ها باید اصلاح شود این است که از فصل اول کتاب تا پایان کتاب همه جزئیات با دقت خوانده می‌شود. ولی کتاب‌های گوناگون را باید با روش‌های گوناگون خواند. تفاوت میان کتاب‌هایی که باید از آغاز تا پایان خواند (مانند رمان) و کتاب‌های مرجع (مانند فرهنگ لغت) بر همه آشکار است.
باید توجه داشت که با بسیاری از کتاب‌ها (مانند کتاب‌های درسی) باید مانند کتاب‌های مرجع برخورد کرد.

به عبارت دیگر برخی از مباحث کتاب باید با تأمل و دقت و جندین بار مطالعه شود. بخش‌هایی از کتاب با یک بارمطالعه به خاطر سپرده می‌شود و چندان نیازی به تأمل و دقت ندارد. بهرحال درانتخاب نوع و تعداد دفعات خواندن یک مطلب درسی، اهمیت آن مطلب و میزان سختی و آسانی آن باید در نظر گرفته شود.

روان‌شناسی مطالعه

چشم خوانی

یکی از عادت‌های خواندن که در سالهای نخستین کسب شده‌اند و در سالهای بعد نیاز به اصلاح دارند، بلند خوانی است که در سال‌های اول ابتدایی به کودکان آموزش داده می‌شود. این عادت‌ که موجب تقویت بلند خوانی و زیر لب خوانی می‌شود. به تدریج باید به عادت چشم‌خوانی تبدیل شود. زیرا زیر لب خوانی از سرعت خواندن می‌کاهد و موجب خستگی عضلات صورت شده و خستگی عمومی را به دنبال دارد. علاوه بر این زیر لب‌خوانی سرعت خواندن را نیز کاهش می دهد.

البته تند خوانی را باید از خواندن غیر دقیق و کاهلانه تمیز داد. و تند خوانی نباید موجب باز ماندن از فهم مطلب شود.

روان‌شناسی مطالعه

رؤیایی شدن

یکی از موانع بسیار متداول یادگیری، رؤیائی شدن یا در خود فرو رفتن است. در این حالت، فراگیر ناگهان از مدار ارتباط کلاس یا درس خارج می‌شود و در حالت رؤیائی در خود فرو می‌رود. و علی رغم حضور فیزیکی از محیط درس دور می‌شود. عدم جذابیت موضوع درس عامل اصلی در خود فرو رفتن فراگیر است.

تلاش کنید به تدریج با موضوع درس انس بگیرید و به آن علاقه و رغبت پیدا کنید تا مطالعه برایتان لذت بخش شود.

مهارتهای آموزشی

کاهش اظطراب

نحوه ی درس خواندن و کاهش اضطراب

سید عمار مشعشعیان- اهواز

- اضطراب ناشی از ترس است. انسان وقتی می ترسد دچار اضطراب می شود. ترس‌شکل‌های گوناگونی دارد که یکی از آنها ترس از عدم موفقیت است. و منشأ آن احساس ناتوانی در موفقیت است. و بهترین راه فایق شدن بر آن، مطالعه جدی و ایجاد اعتماد به نفس در خود است. 

علاوه بر این میزان اضطراب، به درجه اهمیت موضوع بستگی دارد. هر اندازه موضوعی برای شما اهمیت بیشتری داشته باشد، اضطراب ناشی از آن نیز بیشتر است. و ممکن است میزان اضطراب به حدی برسد که قدرت تفکر را از انسان سلب کند. بنا براین باید تلاش کنید از اهمیت یافتن بیش از حد یک موضوع در ذهن خود جلوگیری کنید. و در برابر آن خونسرد باشید. زیرا خونسردی از عوامل مؤثر در کاهش اضطراب است.

25 آبان

لزوم مدرک پیش دانشگاهی برای کنکور هنر

با سلام وخسته نباشید. من فارق التحصیل کاردانی پیوسته رشته کامپیوتر دانشگاه آزاد هستم.شما قسمتی از سوال من را پاسخ دادید که برای شرکت درآزمون هنر (سراسری )باید مدرک پیش دانشگاهی داشته باشم. سوال اول: آیا من میتوانم با دیپلم هنرستان مدرک پیش دانشگاهی هنر شرکت کنم و ایا پیش دانشگاهی هنر با بقیه رشته ها مثل ریاضی تجربی فرق دارد. سوال دوم:ایا من می توانم با مدرک فوق دیپلم در کنکور هنر دانشگاه آزاد شرکت کنم و از خواندن پیش دانشگاهی مستثنا شوم. ممنون از اینکه به جوانانی همچون من کمک می کنید.

مهدی محمودی - تهران

1- با دیپلم هنرستان می توانید در هریک از رشته‌های پیش دانشگاهی ادامه تحصیل دهید. البته باید دروس اختصاصی آن رشته را امتحان دهید. رشته هنر از نظر ادامه تحصیل در دانشگاه با رشته‌های دیگر فرقی ندارد. به عبارت دیگر فارغ التحصیلان پیش دانشگاهی بدون در نظر گرفتن نوع رشته پیش دانشگاهی می‌توانند  در آزمون ورودی هریک از پنج گروه آموزشی شرکت کنند.

2- در پاسخ به سؤال دوم شما بند 4 شرایط شرکت در آزمون دانشگاه آزاد آورده می شود:

فارغ التحصیلان دوره‌هار کاردانی پیوسته نظام جدید آموزش متوسطه چنانچه مشمول باشند، مجاز به شرکت در رشته‌های متناسب با مدرک کاردانی خود بوده و چنانچه مشمول نباشند و یا تعهد خدمت نداشته باشند، مجاز به شرکت در کلیه رشته‌های دوره کارشناسی می باشند.

25 آبان

نوع مدرک برای رشته هنر

با عرض سلام و تشکر من دارای دیپلم رایانه فنی و حرفه ای هستم و می خواهم در کنکور علمی کاربردی در رشته فیلمسازی(عکاسی و فیلمبرداری) شرکت کنم.اما در دفترچه آمده برای انتخاب برخی رشته های هنر باید دارای مدرک هنرستان نظام قدیم فنی و کاردانش مرتبط بود.آیا من می توانم این رشته را انتخاب کنم.

پیمان فضعلی - تهران

همانگونه که در دفترچه آمده است باید مدرک اعلام شده را داشته باشید.

امکان قبولی‌بدون کلاس

با سلام و خسته نباشید . من امسال سال سومی هست که می خواهم در کنکور شرکت کنم. ولی هیچ چیز یادم نیست. آیا امکان قبوتی من بدون رفتن به کلاس، در دانشگاه سراسری یا ازاد هست ؟ اگر هست چگونه بخوانم که قبول بشوم کلی بفرمایید ممنون می شم.

نورالدین.ت - تهران

با توجه به اینکه سه سال  ازکلاس و درس دور بوده‌اید بهتر است که در یکی از کلاس‌های عمومی‌ کنکور شرکت کنید. در این صورت احتمال قبولی شما بالا می رود. اگر چه بدون کلاس هم با پشتکار و جدیت اگر درس بخوانید احتمال قبولی دارید.

در مورد چگونه خواندن قبلاً مطالبی در همین صفحه آمده است امیدواریم مورد توجه شما هم قرار گیرد

25 آبان

رشته‌های‌تجربی در آمون کاردانی

باسلام و خسته نباشید می خواستم بدونم رشته های موجود و مرتبط به رشته تجربی در دانشگاه علمی کاربردی چه چیزهایی است ؟

مرضیه اروجی - تهران

به دفتر جه آزمون علمی کاربردی توجه فرمایید. رشته های مرتبط با تحربی در انجا آمده است.

25 آبان

حذف کنکور

- رسانه ها اعلام کرده بودند که کنکور کاردانی پیوسته را حذف کرده اند. آیا صحت داره یا نه وچه شرایطی دارد.

م. ت - تهران

- رشته من برق صنعتی هستم و آقای جاسبی اعلام کرده بود که کنکور دانشگاه آزاد حذف شده است آیا این موضوع صحت دارد یا نه و چه شرایطی دارد متشکرم.

مهران. ق - تهران

- می خواستم خواهش کنم مرا در مورد دوره های بدون کنکور دانشگاه جامع علمی و کاربردی (پودمانی) راهنمایی کنید. سوالات من: 1- شروع دوره های جدید این دوره ها از کی است و ما باید به کجا رجوع کنیم؟ 2-مرا در زمینه نوع مدرک راهنمایی کنید 3-اطلاعات جامع و کامل را در این زمینه از شما خواستارم.

حامد بیکری

- بر اساس اعلام دانشگاه آزاد، از سال آینده این دانشگاه در بعضی رشته های کاردانی، قرار است بدون کنکور دانشجو بپذیرد.

- در دوره های پودمانی سایر دانشگاه ها نیز دانشجوی بدون کنکور پذیرفته می‌شود که چندی پیش نتایج آن اعلام شد.

- اولین دانشگاه مجازی کشور وابسته به دانشگاه علم وصنعت برای ترم بهمن ماه یک هزار دانشجودر سه رشته‌ مهندسی فناوری اطلاعات، مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم‌افزار) و علوم کامپیوتر، بدون کنکور دانشجو پذیرفت. که داشتن معدل کتبی پیش دانشگاهی بالای 15 در رشته ریاضی‌فیزیک، بالای 16 در علوم تجربی و بالای 17 در علوم انسانی از شرایط پذیرش  این دانشگاه بود. مدرک کارشناسی دانشگاه علم و صنعت به دانش آموختگان آن اعطا می شود.



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?