سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ایمان برهنه است و جامه آن تقوا و زیورش حیا و دارایی اش فقه و میوه اشدانش است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

بچه درس خون

 
 
کنکور راحت تر(دوشنبه 86 تیر 11 ساعت 1:43 صبح )

10نکته مهم برای 3/1میلیون داوطلب کنکور

د کتر حسین توکلی در گفتگو با قدس گفت: آزمون سراسری 1386 به منظور تشخیص میزان آشنایی داوطلبان با پایه های اساسی و اصولی برای دارندگان دیپلم نظام قدیم آموزش متوسطه و فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی همانند آزمون سال گذشته در یک مرحله و با تأثیر 15 درصدی معدل داوطلبان در نمره کل آزمون سراسری برگزار می شود.

وی افزود: آزمون عمومی و اختصاصی برای داوطلبان هر یک از داوطلبان آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی به صورت تستی چهار گزینه ای و در حدود اطلاعات علمی کتب مشخص شده نظام جدید آموزش متوسطه سالی واحدی خواهد بود که در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون سراسری سال 86 به اطلاع داوطلبان رسیده بود.

وی اظهار داشت: بر اساس ضوابط، هر یک از داوطلبان متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1386ضرورت داشته که بدون توجه به نوع دیپلم، اگر داوطلب نظام قدیم بوده اند و بدون توجه به نوع گواهینامه دوره پیش دانشگاهی اگر داوطلب نظام جدید بوده اند و بر اساس رشته های تحصیلی مندرج در جدولهای شماره 2 تا 6 مندرج در دفترچه شماره یک منحصراً متقاضی یکی از گروههای آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبانهای خارجی شوند و تنها گروه آزمایشی انتخابی خود را در بند 18 تقاضانامه ثبت نام درج نمایند.

دکتر توکلی افزود: در آزمون سراسری سال 1386 بر اساس بند 18 تقاضانامه ثبت نام جمعاً تعداد یک میلیون و 298 هزار و 474 نفر متقاضی ثبت نام و شرکت در آزمون شدند که از این تعداد، 311هزار و 83 نفر برای گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 434 هزار و 513 نفر برای گروه آزمایشی علوم تجربی، 502 هزار و 346 نفر برای گروه آزمایشی علوم انسانی، 31 هزار و 109 نفر برای گروه آزمایشی هنر و 19 هزار و 423 نفر هم برای گروه آزمایشی زبانهای خارجی متقاضی شده اند.

وی ادامه داد: تعداد داوطلبان آزمون سراسری سال 1386 نسبت به تعداد داوطلبان سال 85، 45 هزار و 369 نفر کمتر است.

معاون اجرایی سازمان سنجش افزود: نظر به اینکه بر اساس ضوابط آزمون سراسری سال 86 به هر یک از داوطلبان گروههای آزمایشی 3،2،15 اجازه داده شده بود در صورتی که علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی انتخابی خودشان علاقه مند باشند که در گروه آزمایشی هنر هم متقاضی بشوند با گذاشتن علامت در بند 19 تقاضانامه ثبت نام، علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر هم اعلام کنند. لذا تعداد 61 هزار و 286 نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خودشان، علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی هنر هم اعلام کرده اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه هر یک از داوطلبان گروههای آزمایشی 3،2،14 اجازه داشته اند در صورتی که علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی انتخابی علاقه مند باشند، در گروه آزمایشی زبانهای خارجی نیز متقاضی شوند با گذاشتن علامت در بند 20 تقاضانامه ثبت نام، علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبانهای خارجی هم اعلام کنند.

وی گفت: بر این اساس تعداد 202 هزار و 645 نفر از داوطلبان علاوه بر انتخاب گروه آزمایشی اصلی خودشان علاقه مندی خود را به شرکت در گروه آزمایشی زبانهای خارجی نیز اعلام کرده اند.

دکتر توکلی خاطر نشان کرد: از آنجایی که آزمون هر یک از گروههای آزمایشی پنج گانه به طور جداگانه برگزار خواهد شد و داوطلبان شرکت کننده در هر گروه آزمایشی باید کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی مربوط را داشته باشند، لذا با توجه به آمار داوطلبان واقعی یعنی یک میلیون 298 هزار و 931 داوطلب و آمار علاقه مندان به شرکت در گروههای آزمایشی هنر و زبانهای خارجی علاوه بر شرکت در گروه آزمایشی اصلی، یعنی مجموعاً 263 هزار و 931 نفر که علاقه مند بودند، در گروههای هنر و زبانهای خارجی هم شرکت کنند جمعا تعداد یک میلیون و 526 هزار و 405 کارت ورود به جلسه امتحان صادر شده است.

وی ادامه داد: بدین ترتیب در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی، 311 هزار و 83 داوطلب گروه آزمایشی علوم تجربی 434 هزار و 513، داوطلب گروه آزمایشی علوم انسانی502 هزار و 346 داوطلب، گروه آزمایشی هنر92 هزار و 395 داوطلب گروه آزمایشی زبانهای خارجی 222 هزار و 68 داوطلب شرکت خواهند داشت.

وی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، نحوه دریافت کارت ورود به جلسه آزمون داوطلبان بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور درنشریه پیک سنجش روزهای دوشنبه 28 خرداد ماه و چهارم تیر ماه سالجاری منتشر خواهد شد. وی افزود: کارت ورود به جلسه بر اساس سال تولد و شماره شناسنامه داوطلبان در صبح و بعد از ظهر روزهای دوشنبه چهارم تیر ماه و سه شنبه، 5 تیر ماه توزیع خواهد شد.

معاون اجرایی سازمان سنجش، در خصوص تحویل کارت به داوطلبان گفت: کارت ورود به جلسه آزمون منحصراً به شخص داوطلب و در قبال شناسنامه عکس دار یا کارت ملی، یا کارت شناسایی عکس دار معتبر تحویل خواهد شد.

وی اضافه کرد: داوطلبان ضرورت دارد بر حسب اینکه از طریق اینترنت و یا کامپیوتر ثبت نام کرده اند، کارت اعتباری ثبت نام و یا رسید تحویل تقاضانامه تکمیل شده ثبت نام که به پست تحویل داده اند را به همراه داشته باشند.

دکتر توکلی اظهار داشت: به همراه کارت ورود به جلسه آزمون به هر داوطلب یک دفترچه راهنمای شرکت در آزمون و یک برگ راهنمای حوزه های امتحانی داده خواهد شد.

* توصیه به داوطلبان

معاون اجرایی سازمان سنجش آموزش کشور به داوطلبان شرکت در آزمون سراسری سال 1386 توصیه کرد: داوطلبان نسبت به مطالعه دقیق مطالب دفترچه راهنمای شرکت در آزمون که به همراه کارت ورود به جلسه امتحان دریافت می کنند، اقدام نمایند و با توجه به گروه آزمایشی و شماره داوطلبی مندرج در کارت ورودی با مراجعه به برگ راهنما، حوزه های امتحانی خود را شناسایی کنند.

* زمان برگزاری امتحان

دکتر توکلی در خصوص زمان برگزاری این آزمون به خبرنگار ما گفت: آزمون سراسری سال 1386 بر اساس برنامه زمانی پیش بینی شده، در صبح و بعد از ظهر روزهای پنج شنبه هفتم، جمعه هشتم و صبح شنبه نهم تیرماه 86 در 382 شهرستان و بخش مختلف و 17 کشور خارجی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در صبح پنج شنبه هفتم تیر ماه، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعد از ظهر همین روز، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح روز جمعه 8 تیر ماه، داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی در بعد از ظهر همین روز و داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی در صبح شنبه 9 تیرماه در آزمون شرکت می کنند.

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان هر یک از گروههای آزمایشی پنج گانه در یک نیم روز به سؤالات عمومی و اختصاصی مشخص شده پاسخ خواهند داد.

* ساعت شروع آزمون

دکتر توکلی در خصوص ساعت آغاز آزمونها به خبرنگار قدس گفت: آزمون جلسات امتحانی، صبح رأس ساعت 30/7 و بعد از ظهر رأس ساعت 30/15 آغاز می شود.
وی تأکید کرد: درهای ورود به جلسه آزمون یک ساعت قبل از شروع هر آزمون بسته خواهد شد، لذا داوطلبان باید یک ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه ها، در حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

وی یاد آوری کرد: داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر کارت ورود به جلسه آزمون گروه آزمایشی خود، اصل شناسنامه عکس دار یا کارت ملی یا کارت شناسایی عکس دار معتبر همچنین چند مداد سیاه نرم پر رنگ، مداد تراش، مداد پاک کن، سوزن و یا سنجاق به همراه داشته باشند.

وی تأکید کرد: هر داوطلب باید توجه داشته باشد که به همراه داشتن جزوه، کتاب، یادداشت، کیف دستی، ساک دستی، ماشین حساب، تلفن همراه، پیجر و نظایر آن در جلسه آزمون ممنوع است و اگر داوطلبی سهواً یا عمداً یکی از این وسایل را به همراه داشته باشد، برابر مقررات مربوط به تقلب و تخلف که در اطلاعیه توزیع کارت برای اطلاع داوطلبان درج خواهد شد به عنوان متقلب تلقی و برابر مقررات با وی برخورد خواهد شد.

* تا فرصت باقی است، درس ها را مرور کنید

معاون اجرایی سازمان سنجش گفت: با اشاره به اینکه سؤالات امتحانی از کتب و منابع اعلام شده در دفترچه راهنمای شماره یک آزمون سراسری سال 86 طراحی شده است و کتابها همان کتابهایی است که در دوران تحصیل برای آنها تدریس شده، لذا به داوطلبان توصیه می کنیم که با توجه به برنامه ریزی هایی که از قبل داشته اند در این فرصت باقی مانده نیز با مطالعه مواد درسی که به مطالعه بیشتری نیاز دارند به مرور مطالب یاد گرفته شده بپردازند تا با توکل بر خداوند، باور نمودن خود، اعتماد به نفس و به دور از اضطراب و نگرانی بتوانند به موقع در جلسه آزمون حاضر شوند و مطمئن باشند به اندازه ای که زحمت کشیده اند از نتیجه زحمات خودشان بهره مند خواهند شد.
 



 
لیست کل یادداشت های وبلاگ?